Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2007

Αλλαγες στην τριτοβαθμια εκπαιδευση

Το θεμα των ημερων ειναι αδιαμφισβητητα η Παιδεια και κυριως οι μεταρρυθμισεις στα Α.Ε.Ι. γι' αυτο προτεινω να ξεκινησουμε και εμεις απο αυτο τις προτασεις μας.
Οι δικιες μου 5 ιδεες για αλλαγη σε αυτο τον τομεα ειναι:

1) Ολα τα δημοσια Πανεπιστημια αποκτουν πληρη χρηματοοικονομικη αυτοτελεια. Αποφασιζουν τα ιδια αν θα εχουν ή οχι managers.

2) Συναπτουν τριετη ή τετραετη συμβολαια με το κρατος ωστε να καθοριζεται η χρηματοδοτηση με βαση τα αποτελεσματα και τους στοχους που επιτυγχανουν. Τα ιδρυματα ειναι ελευθερα να συναπτουν συμβολαια με αλλους χρηματοδοτες για ερευνα.

3) Καταργηση των Πανελληνιων εξετασεων, ελευθερη προσβαση στα Πανεπιστημια για ενα προπαρασκευαστικο ετος και στη συνεχεια εξετασεις απο τα ιδια τα Α.Ε.Ι.

4) Καταργηση του ενος συγγραματος. Θα καταρτιζεται λιστα συγγραματων, τα δικαιωματα των οποιων θα αγοραζονται απο το κρατος και επειτα θα διατιθενται ελευθερα μεσω internet για ολους τους φοιτητες.

5) Το κρατος θα παρεχει σε καθε αποφοιτο Λυκειου ενα εγγυημενο ποσο για τις σπουδες του που θα πηγαινει στο Πανεπιστημιο που ο ιδιος επιλεγει, με αυτο τον τροπο δινεται ενα επιπλεον κινητρο ανατγωνισμου μεταξυ των ιδυματων για προσθετους πορους.

Οι δικιες σας 5 ιδεες για τα ΑΕΙ ποιες ειναι ?

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ωραία και πρωτότυπηη προσπάθειά σου φίλε συν-blogger..για το θέμα των ΑΕΙ όμως έχω την άποψη πως και τα επιτελεία ΟΛΩΝ των κομμάτων δεν θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στο blog σου!!

Ανώνυμος είπε...

4 Ιδέες για τα ΑΕΙ:
1. Εκλογή των καθηγητών όλων των βαθμίδων επί τριετή θητεία, ανανέωση της σύμβασής τους μετά από αξιολόγηση του ερευνητικού, συγγραφικού και διδακτικού τους έργου.
2. Η χρηματοδότηση να εξαρτάται κατά μεγάλο ποσοστό από τα ερευνητικά προγράμματα κάθε σχολής ή τομέα.
3. Υποχρεωτική συμμετοχή των φοιτητών στα ερευνητικά προγράμματα και με αμοιβή αν υπάρχει προγραμματική σύμβαση με εταιρείες ή δημόσιους φορείς.
4. Ετήσια έκθεση/διαγωνισμός καινοτομιών(για εφαρμοσμένη τεχνολογία, διαγνωστικά εργαλεία κλπ) ή/και ερευνών(για θεωρητικούς κλάδους)από πανεπιστημιακές ομάδες καθηγητών και φοιτητών με σημαντικά χρηματικά βραβεία ή συμβάσεις απασχόλησης.

deGreece είπε...

Τα παραπάνω με link

Unknown είπε...

1. Δημόσιος Έλεγχος των οικονομικών των Πανεπιστημίων από Επιτροπή Φορέων και ανάρτηση των προυπολογισμών τους.
2. Αναδιανομή του πλούτου των Πανεπιστημίων (έχουν απέραντες εκτάσεις) προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η έρευνα.
3. Εκλογή των οργάνων του Πανεπιστημίου από ολόκληρη τη Πανεπιστημιακή Κοινότητα.
4. Δωρεάν προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές.Άρα δημόσια Πανεπιστήμια και μόνο.
5. Να εφαρμοστεί το Πανεπιστημιακό Άσυλο όπως έχει κατοχυρωθεί στον υπάρχοντα νόμο-πλαίσιο.
6. Το Υπουργείο να μην έχει λόγο στον αριθμό των εισακτέων.
7. Οι φοιτητές να δουλεύουν καθόλη τη διάρκεια των σπουδών τους μέσα στο Πανεπιστήμιο προκειμένου να μην υπάρχουν πρόσθετες δαπάνες και να αμοίβονται.
8. Δωρεάν συγγράμματα ... εγκαίρως!!!
9. Αξιολόγηση των μελών ΔΕΠ από τον κάθε φοιτητή για το επιστημονικό του έργο.
10.Δωρεάν πρόσβαση στο γρήγορο διαδίκτυο για όλους τους φοιτητές κι όχι μόνο στους αριστούχους.

Ανώνυμος είπε...

1. ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΑΕΙ.
2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟΥ.
3. ΕΠΑΓΡΥΠΝΙΣΗ ΓΙΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ.
4. ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ
5. ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ

ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΛΛΟΙ ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΙΔΙΩΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΑΖΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΙΣΟΥΝ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΙΑΤΡΙΚΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΙΔΑΝΙΚΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟ.