Τρίτη 20 Μαρτίου 2007

Αλλαγες στις υπολοιπες βαθμιδες της εκπαιδευσης

Επειδη στην περιπτωση της εκπαιδευσης αναφερομαστε σε ενα ολοκληρωμενο οικοδομημα, που απαιτει μεταρρυθμισεις ουσιας, προτεινετε 5 ιδεες για αλλαγες στις υπολοιπες βαθμιδες τις εκπαιδευσης.

Οι δικιες μου 5 ιδεες ειναι:

1) Στηριξη της αυτονομιας των σχολειων ωστε να ανταποκρινονται περισσοτερο στις αναγκες της τοπικης κοινωνιας με παραλληλη κατοχυρωση της αξιολογησης του απο ανεξαρτητο φορεα και δημοσιοποιηση των στοιχειων.

2) Εισαγωγη του συστηματος των κουπονιων, προκειμενου να διεγερθει ο ανταγωνισμος μεταξυ των σχολειων και να δοθει η ελευθερια επιλογης στους γονεις. Παραλληλα το κρατος θα επιβραβευει τα σχολεια που πετυχαινουν τους στοχους που θετει με επιπλεον χρηματοδοτηση.

3) Καταργηση του αναλυτικου προγραμματος, το καθε σχολειο θα επιλεγει ελευθερα τα βιβλια που θα διδασκει στους μαθητες και το κρατος μονο θα θετει τους στοχους μαθησης ετησιως.

4) Εισαγωγη της δια βιου μαθησης των εκπαιδευτικων, ωστε να ανταποκριθουν στις νεες απαιτησεις με παραλληλη αυξηση του μισθου τους και αυξηση των ωρων εργασιας για να καλυφθουν οι αναγκες του ολοημερου σχολειου. Ετησια αξιολογηση τους απο τη διευθυνση των σχολειων, ειδικο σωμα επιθεωρητων και το συλλογο γονεων του σχολειου.

5) καταργηση των πανελληνιων εξετασεων και θεσπιση ενος αυτοδυναμου διαθεματικου λυκειου, οπου καθε μαθητης θα επιλεγει την κατευθυνση που θα ακολουθησει, ωστε να αποκτησει τις γνωσεις που θα του χρησιμευσουν στις μετεπειτα σπουδες του. Ο βαθμος του απολυτηριου θα καθοριζεται κατα 40 % απο τις ετησιες εξετασεις σε καθε μαθημα, κατα 30 % απο τον προφορικο βαθμο και κατα 30 % απο το βαθμο των εργασιων που θα κανει σε καθε μαθημα.

οι δικιες σας 5 ιδεες ?

1 σχόλιο:

G700 είπε...

Για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου δες τις 5 θέσεις της Γενιάς των 700 ευρώ στο post με τίτλο
"Δημόσιο Πανεπιστήμιο: Ατζέντα G700".

http://g700.blogspot.com/2007/03/g700.html

1. Πλήρης αυτοδιοίκηση στα πανεπιστήμια.
2. Αύξηση της χρηματοδότησης με εισροή εναλλακτικών πόρων & έμφαση στην επιστημονική έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογίας.
3. Καθιέρωση πραγματικής αξιολόγησης
4. Αλλαγή του τρόπου συμμετοχής των φοιτητών στη διοίκηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ
5. Δομημένες Εταιρικές Σχέσεις με τις ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις, τις ΔΕΚΟ και τους δημόσιους οργανισμούς

Στα πέντε αυτά σημεία θα μπορούσε κανείς φυσικά να προσθέσει και μια σειρά από άλλες πιο εξειδικευμένες θέσεις. Το ζήτημα είναι ότι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο μοιάζει με μια ελληνική ομάδα ποδοσφαίρου. Παίζει στο champions league ωστόσο όχι μόνο δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν μπορεί να πιάσει μια στοιχειωδώς ανεκτή απόδοση. Αν θέλει να τα πάει καλύτερα πρέπει πρώτα απ’ όλα να προβεί σε ορισμένες αυτονόητες αλλαγές στη φιλοσοφία του παιχνιδιού του.